מיהי החברה האלמונית שמחליפה את "הארץ" כנציגה המסחרית של הניו יורק טיימס בישראל?

מיהי החברה האלמונית שמחליפה את "הארץ" כנציגה המסחרית של הניו יורק טיימס בישראל?

לראשונה מזה שנים, חברה אלמונית מירושלים מחליפה את קבוצת "הארץ" שתפקדה כנציגה המסחרית הבלעדית של הניו יורק טיימס בישראל, ענקית העיתונות האמריקאית.

 2017 מאירה פנים לענקית העיתונות האמריקאית "ניו יורק טיימס".

העיתון רשם בתחילת השנה את הרבעון הטוב בתולדותיו מבחינת לקוחות הדיגיטל בתשלום כשהוסיף לעצמו מספר מרשים של 308 אלף מנויים חדשים לשירות הדיגיטל. זהו הזינוק החד ביותר במספר מנויי הדיגיטל מאז החל העיתון לגבות תשלום עבור גלישה באתר ב2011. אלו מספרים מרשימים במיוחד לאור הקשיים איתם מתמודדות כל מערכות העיתונים מאז הוכרז שה"פרינט מת" אי שם בתחילת ימי אתרי החדשות האינטרנטיות.
ובכן, מסתבר ששמועות על מותו של הפרינט היו מוקדמות.  לדברי מארק תומפסון, מנכ"ל החברה "המהדורה המודפסת תמשיך לצאת עוד 10 שנים או יותר". הבטחון של המנכ"ל המצליח נובע בין השאר מההצלחה הדיגיטלית שתאפשר להמשיך את ה"מורשת הפיזית" של העיתון.

תומפסון לא לבד. המיליארדר ומי שנחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם, וורן באפט, שותף גם הוא לתחושותיו של מנכ"ל ניו יורק טיימס. לדבריו רק שני עיתונים ישרדו בוודאות למרות האינטרנט (ובזכותו), הניו יורק טיימס והוול סטריט ג'ורנל. "עיתונים אלה הצליחו לפתח נוכחות אינטרנטית שבעדה מוכנים הגולשים לשלם" הוא מנמק.
המספרים מוכיחים את טענתו. לניו יורק טיימס כמעט 40 מיליון עוקבים בטוויטר, מעל 14 מיליון מעריצים בפייסבוק וקרוב לשלוש וחצי מיליון מנויים רשומים למהדורה הדיגיטלית של העיתון.
הנתונים הללו הופכים את המהדורה הדיגיטלית של העיתון ליעד מבוקש עבור מפרסמים, מה שמאזן את ההפסדים הנגרמים מהמעבר ההדרגתי מפרינט לדיגיטל ומאפשר לחברה להמשיך לצמוח בניגוד לרוב המתחרים. 

800X392

האתגר הנשיאותי

באופן פרדוקסלי, אחד הגורמים לזינוק החד הזה הוא דווקא הנשיא טראמפ.
הניו יורק טיימס נאלץ להתמודד בשנים האחרונות עם מערכת יחסים עכורה מול הנשיא טראמפ, שלא מפספס הזדמנות להתנגח בעיתון לאור הסיקור הלא מחמיא שספג ממנו בעבר. אך הנתונים המרשימים מצביעים על כך שהעימות הזה דווקא תרם לזינוק מרשים במנויי הדיגיטל של העיתון כאשר כמות מנויי הדפוס והדיגיטל עלתה בקצב מהיר פי ארבעה לפחות מאז יום הבחירות.

מעבר לנתונים המרשימים, העיתון זכה השנה בפרס פוליצר בקטגוריית העיתונות הבין-לאומית על חשיפת דרכי פעולתו של נשיא רוסיה פוטין להעצמת השפעתו מחוץ לרוסיה. בין השאר חשף צוות העיתון עדויות מזעזעות על התנקשויות ושתילת ראיות.

במבט קדימה, החברה החליטה להשקיע 50 מיליון דולר בהרחבת פעילותה הבינלאומית במקומות כמו אמריקה הלטינית, קנדה ואוסטרליה. 

הזוית הישראלית

במשך שנים הניו יורק טיימס יוצגו מסחרית בישראל ע"י עיתון "הארץ" אך בחודשים האחרונים החליטה החברה לעבור לעבוד עם קבוצת IMP שממוקמת בירושלים. החברה האלמונית לכאורה, פועלת למעשה מעל 30 שנה בתחום הפרסום לחו"ל והיא מתמחה בשיווק מותגים מקומיים לשווקים בינלאומיים. IMP תשמש מנהלת הפרסום של הניו יורק טיימס ללקוחות בארץ והיא תהפוך מעתה לכתובת היחידה למפרסמים המעוניינים לנצל את הפלטפורמה המובילה של הניו יורק טיימס לקידום המותג שלהם.

IMP מסרו כי הם "מברכים על המהלך ובטוחים ששיתוף הפעולה יתן ללקוחותינו הישנים והחדשים עוד כלי עוצמתי בקידום המותג שלהם בחו"ל".